Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Miloš Majko

Označenie inzercie

  Dnes je 8. 11. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia Nahorny Karabach
Označenie inzercie
Expedicia 100. vyrocie VOSR Petrohrad
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedícia Moldavsko - Podnestersko - Ukrajina   2015
Označenie inzercie
Obcan rozhodni -MAJKO
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
ŠKOLA DEMOKRACIE
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Historické fotografie
Sereď
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
Linky
Videá

Černobylské denníky: Expedícia Černobyl 2016 - "Z Cernobylu do Bieloruska." - deň 7.

200

Z Černobylu sa do Kyjeva vraciame podľa plánu vo večerných hodinách. Lúčime sa so sprievodkyňou Mimou, berieme si batožinu bezpečne uloženú v hoteli BAKKARA a nakladáme ju do áut čakajúcich nás na stráženom hotelovom parkovisku. Ešte sa ideme navečerať do reštaurácie objavenej Marekom, žiaľ je bez WiFi. Jedlo je však chutné a to na nočnú cestu do Bieloruska potrebujeme. Ešte viac však potrebujeme sprchu a prezlečenie do čistého oblečenia. To však nie je kde a tak aspoň z dozimetra do notebooku sťahujeme údaje nameranej radiácie v Černobyľskej zóne. Netvrdím, že sa podvedome neobávam, no utešujem sa tým, že predsa sprievodcovia ročne absolvujú niekoľko desiatok návštev zóny a k "horúcim" miestam vodia ľudí pravidelne. Aj keď, čo ak predsa?

Stiahnuté údaje vyhodnotiť na mieste žiaľ nedokážeme, tak ich neskôr odošleme povolanejším. Nateraz nám musia stačiť fotografie s hodnotami, ktoré sme na tých najhorúcejších navštívených miestach namerali. A nie sú to malé čísla... Veď preto tie obavy.  ;-(

Z Kyjeva na hranice s Bieloruskou republikou vyrážame neskoro v noci. Za Kyjevom ma za volantom mení  Kamil a ja  po hranice v rámci možností oddychujem aspoň zatvorenými očami. Sme na smrť unavení, no plní dojmov.

Niekoľko kilometrov pred hranicami tankujeme  po 40 litrov nafty - musíme odhadnúť pred platením. Zaplatíme palivo a panička za malým okienkom až následne uvoľní tankovanie. Ak by sme zle odhadli, zvyšok paliva ktorý by sa nevošiel do nádrže, by sme asi vystriekali do kufra na batožinu. Alebo paničke do okienka, keďže odmietla ponúkanú 100 Eurovú zálohu na auto, cestovný pas a aj úsmev za platenie po natankovaní plnej nádrže.  ;-)

Na hranice prichádzame okolo druhej v noci a na ukrajinskej strane sa staviame do jedného z dvoch otvorených koridorov. Asi hodinu sa minibusy pred nami nehýbu. Prichádzajú ďalšie autá a stavajú sa do koridoru vedľajšieho. Ten sa zrazu pohne a za pár minút vybavia asi tri či štyri autá. To nás oprávnene nase*ie a Majo v aute za mnou (pred hranicami sme sa za volantom menili a tak trpím ja)  sa presúva do druhého koridoru. Maršrutka predo mnou sa už viac ako hodinu nepohla a blokuje celý pruh. Za mnou ďalší minibus a veľký autobus - všetci plní netrpezlivých ľudí. Rozmýšlam čo spraviť. Autá v Majovom pruhu sa znovu pohli. Necháva mi miesto na preradenie - musím ísť prvý,  hromadné turistické víza do Bieloruska sú vystavené na mňa. Rozhodovanie musí byť rýchle a nie je jednoduché. Predo mnou jedna maršrutka síce bez vodiča blokujúca  odbavovací pruh, no len jedna a vedľa asi 4 autá, no v pruhu, ktorý sa relatívne hýbe. Preraďujem sa. O dve či tri minúty do viac ako hodinu odstavenej maršrutky sadá vodič a odchádza. Všetci ktorí boli za nami, nás teda predbiehajú... To píšem len preto, aby ste vedeli, že Murphyho zákony fakt fungujú úplne dokonale.  Máme to preverené.   ;-)

Na ukrajinskej strane sa následne rozhodneme bojovať a tak vychádzame z auta a tlačíme sa pri policajtovej priehradke rovnako, ako ostatní domácich pomerov znalí cestujúci. Asi po hodine ďalšieho mrznutia sa konečne odbavujeme a po krátkom čakaní na kolegov za nami sa presúvame na bieloruskú stranu.

Prichádza k nám rázny colník Bieloruskej republiky a dáva imigračné dokumenty, ktoré je potrebné vyplniť v ich jazyku. Azbuka je pre väčšinu mladšieho osadenstva expedície podobnejšia čínskym znakom, no koluje vzor vyplnený nami staršími a tak to zvládame. Nasleduje bumažka týkajúca sa auta  - pre istotu všetky papiere 2 x. Asi kópia putuje na Ústredný výbor strany.  ;-)

Čaká nás kontrola príjemnej "pasováčky"  a následne policajtom ručným detektorom - nechápem síce dôvod, no nemám nič proti národným zvykom.  ;-)  Nastupujeme do áut a po viac menej formálnej kontrole batožinového priestoru áut  už za svitania opúšťame colnicu a pokračujeme do vnútrozemia Bieloruska.

Cestou debatujeme o tom, či bol pre nás menej prijateľný chaos a bordel spôsobujúci skoro trojhodinové čakanie na ukrajinskej colnici, alebo organizovaný systém síce zaváňajúci socializmom a diktatúrou na tej  bieloruskej, kde sme to celé bez problémov zvládli za hodinu. A to aj s individuálnym vyplňovaním  "tajničky" v azbuke...

Väčšinovo sme sa zhodli na bieloruskom systéme - aspoň vedia, čo a ako chcú...

- - -

Po opustení hraníc zastavujeme na prvej benzínke, kde čakáme na koniec prestávky v predajni mýta. Absolvujeme zložitý administratívny proces zakúpenia mýtnej jednotky, na ktorého evidenciu padol minimálne jeden menší strom. Na množstve papierov nechávam 14 - slovom štrnásť podpisov  a mýtnu jednotku o veľkosti sirkovej krabičky lepíme na čelné okno v každom aute. Prejazdom pod každou mýtnou bránou zapípa. Zatiaľ správnym tónom. Neminutý kredit a peniaze za samotnú jednotku nám majú na výjazde z krajiny vrátiť. Teda, aspoň to sľúbili. Podľa niekde získaných informácií, majú mať domáci diaľnice bezplatné.

Celé predpoludnie chrápem na zadnom sedadle a za volantom sedí Jano, ktorého vážne uspáva dopravnými značkami stále obmedzovaná rýchlosť na "diaľnici"  okolo Gomelu do Minska. Cesta prebieha cez totálne rovinatú oblasť a všetci mi povedali, že som spánkom nič nezmeškal. 

Po zastávke na benzínke, akých takých raňajkách  a - no veď viete, pokračujeme do Minska. Šoféruje Lívia a v aute za nami / teraz viac pred nami sa strieda Majo s Gabom. Cesta je fakt jednotvárna, no veľmi dobrá. Blížime sa k Minsku, v ktorom strávime popoludnie, prenocujeme a posledný deň expedície. 


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobraziť všetky fotografie
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
Mladi reporteri
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
Foto Atelier Majko
Označenie inzercie
Reporter24.sk - Slovenský spravodajský portál - internetová televízia
Označenie inzercie
Považie On Line
Označenie inzercie
Transparentná samospráva
Označenie inzercie
BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Bratislava nahlas
Označenie inzercie
Sered On Line
Označenie inzercie
Ján Budaj
Označenie inzercie
INFOSLOBODA
Označenie inzercie
Bratislava Live
Označenie inzercie
Orava-Kysuce
Označenie inzercie
CYKLOCESTOVANIE
Označenie inzercie
Novohrad a Podpolanie
Označenie inzercie
Policia On Line
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie

Milos Majko

Create Your Badge
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Cestovanie 1B
Označenie inzercie
Bottom panel

© majko.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na majko.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign

BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Obcan rozhodni
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie