Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Miloš Majko

Označenie inzercie

  Dnes je 8. 11. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia Nahorny Karabach
Označenie inzercie
Expedicia 100. vyrocie VOSR Petrohrad
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedícia Moldavsko - Podnestersko - Ukrajina   2015
Označenie inzercie
Obcan rozhodni -MAJKO
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
ŠKOLA DEMOKRACIE
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Historické fotografie
Sereď
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
Linky
Videá

Expedícia BALKÁN 2014 - 4. časť - Albania - prvý kontakt s krajinou

200

Od začiatku našej expedície Balkán 2014 uplynulo niekoľko dní. Zatiaľ sme prešli Maďarsko, Srbsko, Kosovo a Macedoniu. Spali sme v srbskom Leskovaci, v albánskej časti Mitrovice v štáte Kosovo a v moteli situovanom na diaľnici Matky Terezy v Macedonii.

Pred obedom prichádzame na macedónsko albánsku štátnu hranicu. Už posledné desiatky kilometrov Macedonie sú znateľné štátne symboly Albánska a to nielen na mnohých rodinných domoch, ale aj na stožiaroch popri ceste. Tu na albánskej hranici okrem zástavy, ktorá je samozrejmosťou zastavujeme pri tabuli s mapou Albánska. Niekoľko fotografií pokračujeme cez mimoriadne hornatý terén do vnútrozemia. Zastavujeme sa na prvej benzínovej pumpe IT Oil, kde si chceme dať espresso. Žiaľ je vypadnutá elektrina a nevedia rozchodiť ani dieselový agregát, ktorý je pri každej väčšej budove. V miernom daždi pokračujeme smerom na Tiranu, kde na ceste plnom zákrut vidíme doteraz prvú a dnes už vieme, že počas celej expedície dlhej 3400 km aj poslednú haváriu. Dodávku prekotil nabok podľa všetkého vodič, ktorý dostal mikrospánok. Prechádzame malými dedinkami a opätovne poznáme dopravné prostriedky v mnohom pripomínajúce dobu zpred revolúcie v našej krajine. Jedno je však nepopierateľné - Albánsko je známe nespočetným bunkrom betónových polkruhových bunkrov a mimoriadne obľúbenými autami značkami Mercedes. Už od prvého momentu ich tu vidíme stovky a to od tých najstarších až po najnovšie modely. Všetky autá vrátane toho nášho sú špinavé od blata, s čím počítajú podnikaví domáci a na každom kroku zriaďujú improvizované umývačky áut, pozostávajúce z voľne tečúcej vody cez záhradnú hadicu a kefy na umytie auta. Úrovni umyvárky zodpovedajú aj reklamy - LAVAZ vidíme častejšie ako potraviny alebo krčmu.

Po krátkej zastávke a malom občerstvení v prvom malom mestečku od hraníc smerujeme cez stále mimoriadne hornatý terén so zaujímavou červenou zemou na Tiranu. Vychádzame na krátky úsek rýchlostnej cesty, ktorý pokračuje moderným tunelom, za ktorým sa nachádza útulný motorest s príjemnou obsluhou. Zastavujeme tu a konečne si dávame vytúžené espresso. Kvalita je výborná a až tu začíname chápať potrebu zvyknúť si na iné ceny.

Albánske peniaze zamenené ešte nemáme, preto požadovaných niečo cez 200 LEK hodnotíme ťažko. Žiadame o možnosť zaplatiť v Eurách a cena oznámená čašníkom ma dáva do kolien. Dve kvalitné malé espressá s džúsom pre Deniska zaokrúhlene smerom na hor stoja 1,50 Eura. A to si dovolím povedať, že čašník urobil dobrý obchod minimálne v prepočte kurzu. Spokojní odchádzame k autu a prekvapene sledujeme mladíka v reflexnej veste, ktorý zastavuje premávku pri našom cúvaní von z parkoviska.

Improvizované obchodíky priamo pri hlavnej ceste prípadne doslovne opreté o skaly vidíme po celej ďalšej ceste až k diaľnici, ktorá nás dovedie až do Tirany. Po diaľnici ideme štandardných 110 km/h a bavíme sa o našich prvých pocitoch získaných za prvé hodiny pobytu v tejto ešte dostatočne nepoznanej krajine.

V tom Monika vykríkne: "Brzdi". Bez akejkoľvek dopravnej značky, upozornenia či akéhokoľvek spomalenia diaľnica končí. Krátkym prudkým zjazdom, na ktorom je potrebné zatočiť do pravého uhlu, resp. o 180 stupňov do mesta. Videl som všeličo a jazdil som všelikade, ale toto ma naozaj prekvapilo. Na najbližšom možnom mieste zastavujem a Monika berie kameru s tým, že túto atrakciu je nevyhnutné patrične zdokumentovať. Následne sa vraciam na "výjazd" z diaľnice a sledujem premávku. Autá jazdia kolmo do protismerných pruhov a podobným štýlom ako sme brzdili my, brzdia v podstate všetci, len ich výraz tváre nie je taký prekvapený ako nepochybne bol náš. Domáci to jednoducho poznajú. Asi 20 minút stojíme na štrkovom parkovisku, na ktorom zákonite musí skončiť každé auto, ktorého vodič prehliadne neoznačené ukončenie diaľnice.

Je čas pokračovať na miesto ubytovania, radi by sme to stihli ešte po svetle. Pýtame sa mladej rodiny, ktorá práve nastupuje do vedľa nás zaparkovaného auta. Ponúkajú nám, že ich môžeme nasledovať, oni v Durres žijú. Dostávame šancu prejsť mesto Tirana skratkami cez ulice v centre, do ktorých by sme inak nezablúdili ani omylom. Asi za hodinu a pol po niekoľko desiatok dlhej diaľnici vchádzame do centra Durres a telefonicky ohlasujeme Ridvana, majiteľa CK Albania Tour. Pokým po nás príde, robíme v potravinách bežný nákup a následne ideme do miesta nášho ubytovania. Po rýchlom vyložení vecí do apartmánovej izby ideme k albánskej časti Jadranského mora. Prekvapuje nás perfektná piesková pláž a vôbec moderný komplex s príslušenstvom zodpovedajúci vyššiemu štandardu ubytovania porovnateľný s ktoroukoľvek zaužívanou overenou turistickou destináciou v západnej krajine s prístupom k moru.

Unavení a plní dojmov si po večeri líhame spať s rozhodnutím, že ak to bude možné, tak tu strávime aspoň 5 dní namiesto plánovaných troch.


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobraziť všetky fotografie
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko


Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
Mladi reporteri
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
Foto Atelier Majko
Označenie inzercie
Reporter24.sk - Slovenský spravodajský portál - internetová televízia
Označenie inzercie
Považie On Line
Označenie inzercie
Transparentná samospráva
Označenie inzercie
BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Bratislava nahlas
Označenie inzercie
Sered On Line
Označenie inzercie
Ján Budaj
Označenie inzercie
INFOSLOBODA
Označenie inzercie
Bratislava Live
Označenie inzercie
Orava-Kysuce
Označenie inzercie
CYKLOCESTOVANIE
Označenie inzercie
Novohrad a Podpolanie
Označenie inzercie
Policia On Line
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie

Milos Majko

Create Your Badge
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Cestovanie 1B
Označenie inzercie
Bottom panel

© majko.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na majko.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign

BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Obcan rozhodni
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie