Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Miloš Majko

Označenie inzercie

  Dnes je 9. 11. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia Nahorny Karabach
Označenie inzercie
Expedicia 100. vyrocie VOSR Petrohrad
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedícia Moldavsko - Podnestersko - Ukrajina   2015
Označenie inzercie
Obcan rozhodni -MAJKO
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
ŠKOLA DEMOKRACIE
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Historické fotografie
Sereď
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
Linky
Videá

Boj regioJetu s dotovaným štátnym dopravcom je v skorumpovanom štáte prakticky nereálny

Miloš MajkoDátum04. 01. 2017 20:38:21TémaTak to vidím ja...
200

Netuším, či Radim Jančura odchod z hlavnej železničnej trate na Slovensku myslí vážne, alebo nie. Ak áno, tak na to v súčasnosti nedoplatí on. Firma RegioJet vzhľadom na podmienky nebude pri tomto produkte generovať stratu, ktorú je nepochybne potrebné vykryť z iných aktivít.  Koho je teda problémom, že tento dopravca chce opustiť najvyťaženejšiu a najlukrtívnejšiu trať na Slovensku?

Sú tisíce ľudí, ktorí túto zmenu nepostrehnú o nič viac, ako samotný príchod RegioJetu na Slovensko. Jednoducho by sa ich nedotklo ani to, keby sa železnice vrátili k vozňom s drevenými lavicami ťahanými konským záprahom. Sú tu však desiatky tisíc ľudí na pravidelnú, až dennú prepravu vlakmi odkázaných aby prežili oni a ich rodiny. Vládna limuzína s ochrankou totiž nie je pre každého z nás.

Odchod tohto na pomery nielen Slovenska významného prepravcu poškodí v prvom rade samotných cestujúcich. Po prvé nebudú mať alternatívu vo vlakovej preprave a po druhé bez nevyhnutnej konkurencie sa vývoj na trhu zablokuje. Samozrejme len dočasne a to dovtedy, pokým občania pochopia, že presadzovanie osobných ambícií v politike volenými zástupcami na úkor občanov, nakoniec vždy vedie k neriešiteľným problémom a stagnácii vo vývoji. Dopredu (vo funkciách a príjmoch) sa posúvajú totiž iba tí volení politici.

RegioJet na Slovensko priniesol to, čo v minulosti v teleckej doprave  SkyEurope. V prvom rade ukázal ľuďom, že cestovať sa v 21. storočí dá aj inak, ako vo vozňoch z osemdesiatych rokov storočia minulého a že servis pre zákazníka štandardný vo vyspelých krajinách od Slovenska na západ, môže byť realitou aj u nás. Radim Jančura dokázal, že je možné postaviť sa aj skorumpovaným politikom - korupcia má totiž viacej tvárí, ako len dvadsať dekov šunkového salámu starou babkou podstrčeného lekárovi pred vyšetrením nachladnutého močového mechúra. 

Nenahovárajme si, že firme RegioJet nejde o peniaze. Ale ani to neodsudzujme a nekritizujme! Je to normálne a prirodzené, účelom podnikania v trhovom mechanizme je totiž tvorba zisku. Kto z vás čitateľov chce toto kritizovať nech si najskôr odpovie na otázku, koľko hodín z pracovnej doby robí pre niekoho zadarmo bez nároku na odmenu za vykonanú prácu. A pre úplnosť, koľko hodín z pracovnej doby robí pre štát. 

Nekritizoval by som teda fakt, že súkromnej firme ide o zárobok, ale vyhodnocoval by som, akým spôsobom zarába, koľko investuje a koľko je ochotná na zisk čakať. A porovnával by som to objektívne u súkromného prepravcu (prípadne všeobecne v podnikaní) a u jeho "konkurencie" štátneho dopravcu. U RegioJetu sú to milióny v investíciách zo svojich peňazí, dlhodobé podnikanie s minimom riaditeľov, sekretárok, manažérov a iných "príživníkov", kdežto u štátneho prepravcu s generálnym riaditeľstvom plným úradníkov, vysokými platmi, odmenami, zlatými padákmi a pre ľudí starými vozňami a nulovým servisom. No a tým najdôležitejším - všetkým plateným z peňazí občanov.

Pri rozmemení si vecí na drobné a nahliadnutí do pozadia človek príde na to, kde je "pes zakopaný" a o čo komu ide.

Takže, ako ďalej?

Myslím si, že odchod RegioJetu poškodí v prvom rade cestujúcim, v druhom premíerovi Ficovi a paradoxne aj  "národovcovi" Andrejovi Dankovi a v rade neposlednom krajine a jej menu vo svete. Hráme sa na hrdinov tam, kde by sma mali byť radi, že niekto má záujem podnikať. Podmienky na podnikanie sú totiž v krajine v korupcii vyhodnotenej za druhú najhoršiu na svete naozaj veľmi zlé. Jančura to skúsil a chel zmeniť. To, že sa mu to nepodarilo nie je jeho zlou známkou, ale vizitkou Slovenska. Bojovať totiž proti systému pri apatii väčšiny ľudí je niečo podobné, ako zápasiť v hladisku síce proti podvodníkovi, zákernému zlodejovi a kriminálnikovi, no o dve váhové kategórie silnejšiemu s tým, že rozhodcov platí protivník a ešte aj v obecenstve má pozvaných komparzistov, ktorým buď je jedno, ako zápas dopadne (nerozumejú mu a nezaujíma ich), alebo na výsledku zápasu sú priamo zainteresovaní v prospech protistrany. To sú zápasy, ktoré sa nevyhrávajú silou a možno už nie ani rozumom a právom, ale čakaním na chyby súpera a jeho nenažratosťou. A to nielen v tomto konkrétnom prípade.

Slovensko, resp. politici by veľmi rýchlo mali upustiť od nezmyselnej demagógie a presadzovania vlastných politických cieľov za peniaze občanov, mali by výrazne uvolniť trh, obmedziť vplyv štátu a na trhu sa dať šancu o "pobitie sa" nielen RegioJetu a  Leo Expresu, ale aj ďalším dopravcom. To je cesta k úspechu, kvalitným službám za dobré ceny a k spokojnosti cestujúcich, teda nás občanov.

A som si istý, že na záver ani nemusím pripomínať, že diskriminácia cez falošné a nespravodlivé dotácie jedincov je skutočnou cestou do pekla, lebo takto nám budú nielen vládnuť, ale aj voziť nás neschopáci, ktorí bez dotácií (teda peňazí ktoré nikdy oni nezarobili), by jedine ak pokapali od hladu...


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
Mladi reporteri
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
Foto Atelier Majko
Označenie inzercie
Reporter24.sk - Slovenský spravodajský portál - internetová televízia
Označenie inzercie
Považie On Line
Označenie inzercie
Transparentná samospráva
Označenie inzercie
BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Bratislava nahlas
Označenie inzercie
Sered On Line
Označenie inzercie
Ján Budaj
Označenie inzercie
INFOSLOBODA
Označenie inzercie
Bratislava Live
Označenie inzercie
Orava-Kysuce
Označenie inzercie
CYKLOCESTOVANIE
Označenie inzercie
Novohrad a Podpolanie
Označenie inzercie
Policia On Line
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie

Milos Majko

Create Your Badge
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Cestovanie 1B
Označenie inzercie
Bottom panel

© majko.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na majko.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign

BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Obcan rozhodni
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie