Bude aj nedávno prijaté VZN o MP napadnuté prokurátorom?
Sereď | Iba nedávno Mestské zastupiteľstvo v Seredi na svojom zasadaní schválilo VZN týkajúce sa fungovania Mestskej polície. Ide v podstate o štatút MP.
Podľa našich informácií, takmer v zápätí bolo Pavlom Pachníkom napadnuté podnetom na Okresnú prokuratúru v Galante, nakoľko podľa Pachníka obsahuje "množstvo vyslovene nezmyslov a absurdít odporujúcich zákonom SR".
Preto na včerajšom stretnutí občanov mesta s jeho vedením, sme sa spýtali náčelníka MP na to, či je predmetné VZN v súlade s platnou legislatívou. Jeho odpoveď prinášame vo videu.
Následne sme oslovili Pavla Pachníka s otázkami týkajúcimi sa predmetného VZN. Viac v nasledujúcom rozhovore:
Pan Pachnik,
Iba pred nedávnom bolo Mestským zastupiteľstvom v Seredi schválené VZN týkajúce sa Mestskej polície v Seredi. Má ísť o štatút MP, podľa ktorého v súčasnosti MP funguje.
Dopočuli sme sa, že predmetné VZN nie je v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky.
Môžete nám vysvetliť základné rozpory, ktoré v predmetnom VZN Vy vidíte?
Odpoveď:
Zákon 564/1991 Zb. ZÁKON Slovenskej národnej rady z 3. decembra 1991 o obecnej polícii .. so Zmenou:105/2011 Z. z. s účinnosťou od 1.mája 2011 taxatívne uvádza v ustanovení :
§-u 2
Ods. (2) Obecnú políciu zriaďuje a zrušuje obec všeobecne záväzným nariadením.1) 1)§ 6 ods. 1 zákona SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení.
Z čoho je zrejmé, že obec je zákonom zmocnená IBA . . zriadiť a zrušiť obecnú/mestskú políciu
Ďalej v tomto zákone je zmocňovacie ustanovenie v zmysle § 22 Rovnošata príslušníkov obecnej polície ... ods. 3 .. Príslušník obecnej polície môže používať okrem výstrojných súčiastok uvedených v odseku 2 aj ďalšie výstrojné súčiastky, ktoré určí obec všeobecne záväzným nariadením, v rovnakom farebnom vyhotovení s primeraným označením príslušnosti k obecnej polícii.
To je všetko .. čo si OBEC .. môže dovoliť v zmysle zákonných ustanovení .. ktoré ju zmocňujú k určovaniu úprave a vykonávaniu v podzákonnej norme ..
Nakoľko však OBEC SEREĎ takto široko upravila skutočnosti (30 článkov !!! vo VZN) ... v podzákonnej norme, ktoré jej neprináležia ani len „hodnotiť“.. v žiadnom .. ani len internom normatívnom akte .. (INA) ..
a OBEC je rigidne, prísne a taxatívne povinná .. IBA vykonať zákon .. avšak nie prepisovaním ustanovení zákona .. do podzákonnej normy .. nemá takéto VZN ani len minimálne opodstatnenie .. a nemá hlavne
zákonné zmocnenie .. čo mi už potvrdila predtým nie jedna prokuratúra !!! (cca 10 prokuratúr)
Zákon o obecnom zriadení .. § 6 ods. 1 a ods. 2 .. NEPUSTÍ !!!
Nakoľko však OBEC upravila skutočnosti .. ktoré nie je zmocnená upraviť v podzákonnej norme .... citujem :
Postavenie a pôsobnosť mestskej polície
Vzťahy orgánov mesta k mestskej polícii
Vznik pracovného pomeru
Zmena pracovného pomeru
atď ...
a následne až po ustanovenie čl. 30 Záverečné a zrušovacie ustanovenia .. tohto VZN ..
sú všetko články upravované týmto VZN ako podzákonnou normou .. nad rámec zákona , ktoré nemá zákonné zmocnenie podzákonná norma absolútne čo upravovať ..
jednak preto nie .. že tieto právne skutočnosti .... si určil a vyhradil zákonodarca v zákonnej norme .. ktorý jediný je oprávnený určovať a upravovať tieto skutočnosti .. v zákonnej norme a zároveň aj preto ich nemôže upravovať podzákonná norma OBCE ... nakoľko podzákonná norma nemá silu zákona .. odkazujem na Ústavu SR .. čl. 2 ods. 3 ... (3) Každý môže konať, čo nie je zákonom zakázané, a nikoho nemožno nútiť, aby konal niečo, čo zákon neukladá. ..
a zároveň odkazujem na príslušné ustanovenia zákona o obecnom zriadení .. kde nie je žiadne ustanovenie v tomto zákone .. ktoré by zmocňovalo OBEC .. ku prepisovaniu .. celých či čiastkových zákonných úprav do podzákonnej normy .. odkazujem na Ústavu SR .. čl. 2 ods. 2 ... Štátne orgány môžu konať iba na základe ústavy, v jej medziach a v rozsahu a spôsobom, ktorý ustanoví zákon.
nakoľko dochádza ku absurdnej situácií .. kedy obecné zastupiteľstvo .. vlastne hlasuje .. o ustanoveniach zákona .. prepísaných do podzákonných noriem . . čo je v príkrom rozpore s čl. 6 ods. 1 a 2 zákona o obecnom zriadení .. a zároveň s príslušnými článkami Ústavy SR . . najmä .. čl. 2 ods. 3 .. Každý môže konať, čo nie je zákonom zakázané, a nikoho nemožno nútiť, aby konal niečo, čo zákon neukladá .. teda ..
AK PODZÁKONNÁ NORMA NIE JE ZÁKON (čo teda nie je) .. .. nemá silu zákona .. a teda nemôže kopírovať ustanovenia zákona do svojich ustanovení podzákonnej normy .. nakoľko jediný zákonodarný zbor v tomto štáte .. je .. pokiaľ je mi známe .. IBA NR SR ... a teda ...
ak poslanci obecného zastupiteľstva hlasujú o ustanoveniach zákona .. prepísaných do podzákonnej normy ... vlastne sa dopúšťajú .. neoprávneného hlasovania .. o ustanoveniach ZÁKONA . . o ktorých ustanoveniach NEMôŽU HLASOVAŤ .. tieto ustanovenia každého ZÁKONA ... sú rigidné a taxatívne určené pre každého .. Ústava SR !!!
a OBEC (obecné zastupiteľstvo) už o takýchto zákonných ustanoveniach nemôže hlasovať !!!
Poukazujem na Nálezy ÚS SR .. ktoré si môže každý vygúgliť ... či vyhľadať !!!
Koľko podnetov na protizákonné VzN platné v Seredi ste poslali na prokuratúru ?
Celkom osem a dva podnety sú pripravené na podanie. Prokurátor zatial protestom napadol 6 VZN a dve sú v konaní.
No, tak to sa teda dá považovať za Váš úspech, keďže ste zatiaľ prakticky všetky VZN-ká prijaté zastupiteľmi v meste ohodnotili tak, ako následne prokurátor.
Ponúkol ste vedeniu mesta spoluprácu, využilo ju? Ak nie, nie je minimálne zvláštne, že stále MsZ prijíma protizákonné VZN-ká?
Áno ponúkol v lete minulý rok .. nemalo záujem .. teraz sa však snaží využiť vtedy ponúknutú spoluprácu z mojej strany. Naozaj zvláštnym spôsobom. Rád poradím, no už len cez pripravovaný projekt pomoci samosprávam. Bude pozostávať zo série školení, ktoré pripravujeme.
K samotnému VZN o MP ste sa vyjadrili dosť podrobne. Ako je možné, že niečo takého môže byť v jednom meste navrhnuté a schválené?
Veľkosť EGA a sila vôle je nekonečná !!!
Ďakujem za rozhovor.
Video k článku:
Komentáre k článku:
UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.