Dopravná nehodovosť v apríli, cyklisti a chodci
KRPZ Trnava |MM| Polícia zaznamenala na území Trnavského kraja v mesiaci apríl 116 dopravných nehôd, čo je o 8 viac, ako v rovnakom období minulého roka. Pri 15 dopravných nehodách asistoval alkohol, v tomto ukazovateli sme zaznamenali nárast o 6 prípadov. Z hľadiska následkov dopravných nehôd, boli v apríli 4 osoby usmrtené, 13 bolo ťažko zranených a 51 sa zranilo ľahko.
Najčastejšou príčinou vzniku dopravných nehôd v Trnavskom kraji bolo porušenie povinností vodiča, nedovolená rýchlosť jazdy, porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky (bezohľadnosť, nerešpektovanie dopravného značenia, neprispôsobenie správania situácii v cestnej premávke a pod.) a nesprávna jazda cez križovatku.
Najväčší podiel na vzniku dopravných nehôd majú vodiči motorových vozidiel, 7 dopravných nehôd zavinili cyklisti a 6 chodci. Podiel chodcov a cyklistov na vzniku dopravných nehôd sa zvýšil v mesiaci apríl, v porovnaní s vlaňajškom, o 10. V jarnom období sa na cestách pohybuje čoraz viac cyklistov, chodcov a korčuliarov, preto by sme ich chceli upozorniť na dodržiavanie pravidiel cestnej premávky a na zvýšenú opatrnosť.
Pripomíname, že podľa zákona je chodec povinný používať predovšetkým chodník. Po chodníku sa chodí vpravo. Kde chodník nie je, alebo je neschodný, chodí sa po ľavej krajnici alebo čo najbližšie pri ľavom okraji vozovky. Po krajnici alebo po okraji vozovky môžu ísť chodci vedľa seba najviac dvaja. Nemôžu však ohroziť ani obmedziť cestnú premávku. Za zníženej viditeľnosti mimo obce musí mať chodec idúci po krajnici alebo okraji vozovky na sebe viditeľne umiestnenéreflexné prvky alebo odev. Pri prechádzaní cez cestu musí použiť priechod pre chodcov, nadchod alebo podchod. Nesmie vstúpiť na priechod, ak vzhľadom na rýchlosť prichádzajúcich vozidiel nemôže bezpečne prejsť cez vozovku. Mimo priechodu smie cez cestu prechádzať len kolmo na jej os a len ak s ohľadom na vzdialenosť a rýchlosť jazdy prichádzajúcich vozidiel ich nedonúti zmeniť smer a rýchlosť jazdy. Chodec sa nesmie bezdôvodne zdržiavať na ceste, ani sa zastavovať. Taktiež prekonávať zábradlie a iné zábrany je zakázané.
Neraz sme svedkami toho, že korčuliari sa pohybujú po ceste, po nesprávnej strane. Treba si osvojiť, že korčuliari sa podľa zákona považujú za chodcov. Pohybujú sa po chodníku a po cestičke pre cyklistov vždy vpravo jednotlivo za sebou a svojou jazdou nesmú nikoho ohroziť.
Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Kde takáto cestička nie je, jazdí sa pri pravom okraji vozovky a jednotlivo za sebou. Neprípustné je jazdiť bez držania riadidiel, držať sa iného vozidla, viesť druhý bicykel, ručný vozík, zviera a predmety, ktoré ohrozia cyklistu a ostatných účastníkov cestnej premávky. Cez cestu a po priechode pre chodcov môže cyklista prejsť len ak zosadne z bicykla, vtedy sa stáva chodcom. Za zníženej viditeľnosti musí mať cyklista na sebe reflexné prvky, alebo oblečený reflexný bezpečnostný odev. Mimo obce musí mať cyklista ochrannú prilbu a dieťa do 15 rokov aj v obci.
Komentáre k článku:
UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.