Keby som nezažil, neuverím - telefonát s generálnym riaditeľom ZsVS Ing. Taričom
Včera 8. 7. 2013 som zažil niečo, o čom som si myslel, že patrí možno do socializmu, ale určite nie do demokracie. Obyvatelia sedemnásťtisícového mesta Sereď majú dlhodobo problémy s čistotou vody. Od roku 1989 prešlo 24 rokov a žiadne mestské zastupiteľstvo neprijalo dostatočné kroky k tomu, aby sa táto situácia zlepšila v prospech občanov. Pokým nevzala iniciatívu do rúk hŕstka nespokojných občanov a začala tlačiť na príslušné orgány, vrátane mesta, aby začali situáciu riešiť v prospech občanov. Aj keď sme všetci čakali, že budeme hneď obvinení z toho, že si robíme agendu, alebo sa snažíme niekomu uškodiť. NIE JE TO TAK. Chceme, aby nám z vodovodu tiekla čistá voda. To je všetko. Preto sme aj vystúpili na mestskom zastupiteľstve.
Ako ďalší krok k vyriešeniu situácie sme sa pokúsili dohodnúť si stretnutie s vedením Západoslovenskej vodárenskej spoločnosti. Preto p. Majko telefonoval do tejto spoločnosti, aby dohodol termín stretnutia. Telefón bol na hlasitý odposluch, keďže nevystupoval v mene svojej osoby, ale vystupoval v mene združenia „Občan rozhodni“. P. riaditeľ s nahrávaním telefonátu nesúhlasil, takže zvukový záznam neuverejňujeme. Aj keby tento záznam najlepšie zobrazil aroganciu a osočovanie, ktoré sa p. Majkovi dostalo. Neustále obviňovanie z toho, že si robí PR. P. riaditeľ viackrát zopakoval, že „bol upozornený na to, kto p. Majko a je a že si robí PR“. O tom, čo sa pre občanov mesta urobí a to, aby im z kohútikov netiekla špinavá voda, sa p. riaditeľ nebavil skoro vôbec. P. riaditeľ stále nástojil na tom, aby sme sa stretli s p. primátorom a on sa tohto stretnutia zúčastní. Nenechal si ani raz vysvetliť, že my sa nechceme stretnúť s p. primátorom, ale chceme sa stretnúť s riaditeľom podniku, ktorý poškodzuje občanov. Hluchota, slepota, agresivita. A absolútny nezáujem o diskusiu k problému a absolútny nezáujem o čo i len stretnutie s odberateľom.
Otázkou je, kto a s akým zámerom informoval p. riaditeľa, že „p. Majko si robí PR“? Má tento človek záujem na tom, aby tiekla občanom čistá voda? Alebo si robí vlastné PR tým, že neustále obhajuje postoj firmy, ktorá pravidelne poškodzuje občanov? Neustále sme nezmyselne kŕmení tým, že ZsVS koná. A následne nám tečie z kohútikov voda hnedá ako kartón, pričom z mestského rozhlasu počujeme, že voda je nezávadná.
Sereď sa čím ďalej, tým viac, stáva mestom, v ktorom mladí ľudia iba prespávajú a majú tu rodičov. Kedy konečne pochopia kompetentní, že udržať mladých ľudí v meste je možné len tým, že sú im poskytované adekvátne služby za adekvátne peniaze. Čistá voda je jedna zo základných ľudských potrieb. Nie je to možnosť, alebo luxus. Je to potreba.
Musí naozaj najprv niekto zomrieť, aby tento havarijný stav začal niekto riešiť?
Pri telefonáte sme boli prítomní Daniel Lőffler, Ivan Rybanič a telefonát uskutočnil Miloš Majko. Telefón bol na hlasitý odposluch. Musím povedať sám za seba. Keby som tú aroganciu vo vystupovaní p. riaditeľa ZsVS nepočul na vlastné uši, tak tomu neuverím. Diskusia o probléme absolútne žiadna, iba osočovanie o PR.
- - - Doplnenie článku o pohľad druhého prítomného pri rozhovore - - -
I keď naozaj nerád, no žiaľ musím potvrdiť Danove slová. On i kolega Ivan Rybanič spôsoby ľudí na určitých pozíciách pri jednania vo veciach verejných ešte nepoznajú tak dôverne, aby sa im nečudovali. Ivan dokonca vyhlásil - hlavne po dnešnom dni, že je úplne zhrozený nad fungovaním našej spoločnosti.
Doplním. Spoločnosť funguje presne tak, ako fungujú jej jednotlivé články a to jedinci. Nič nie je dokonalé, no jednanie pána generálneho riaditeľa Ing. Jozefa Tariča aj ja hodnotím ako úplne nepochopiteľné. Dosahuje ním iba oddialenie problému o niekoľko dní či týždňov - raz sa totiž s oficiálnymi zástupcami občianskej iniciatívy vzniknutej v súlade s platnou legislatívou SR stretnúť bude musieť. Ja to vidím tak, že to môže byť s plnou vážnosťou pozície, ktorú zastáva, alebo s hanbou, ktorú si takýmto vystupovaním sám vyslúži u občanov - zákazníkov spoločnosti, ktorú nielen riadi, ale aj reprezentuje.
Pán generálny riaditeľ Ing. Tarič pri svojich vyjadreniach akosi zabúda na fakt, že my ho nepozývame na žúr či súkromnú párty. My, poškodení a spoločnosťou stále poškodzovaní zákazníci v danej takto vážnej situácii máme právo s vedením rokovať, nakoľko nižšie stupne riadenia spoločnosti v komunikácii a riešení problémov úplne zlyhali.
Včera sa traja dobrovoľníci problému pitnej vody vo svojom voľnom čase venovali 2 hodiny popoludní, skoro 5 hodín vo večerných hodinách a dnes ďalšie viac ako 4 hodiny predpoludním. Snažili sa o stretnutie s tými, ktorí sú za riešenie problémov špinavej vody priamo platení ! Až sa mi nechce veriť tomu, čo píšem, no opätovne žiaľ, je to pravda.
Dnes sme sa snažili na riaditeľstvo dovolať asi 28 krát. Podaril sa jeden rozhovor so sekretárkou pána generálneho riaditeľa, ktorá sa nepredstavila s tým, že nám dala termín o pol hodiny, kedy pán riaditeľ bude prítomný. Asi nemusím veľmi prízvukovať, že hovory z môjho mobilného telefónu boli a mám taký pocit že vedením spoločnosti aj budú - IGNOROVANÉ. Nie, to nie je scifi, priatelia, to je realita.
Následne na identické číslo zavolal kolega Ivan Rybanič zo svojho telefónu a sekretárka telefón zdvihla. V momente ako som sa predstavil však povedala, že pán generálny riaditeľ s nami hovoriť nebude a vo veci špinavej vody sa máme obrátiť na primátora mesta Ing. Martina Tomčányiho. Následne zložila telefón.
Keby to nebolo tragické, tak by som povedal, že to je úsmevné. Snažím sa pochopiť postoj či inštrukcie pána generálneho riaditeľa, no veci sa majú tak, že spoločnosť ZsVS je našim dodávateľom a nie Tomčányi. Tomčányiho jeho voliči volili na to, aby spravoval mesto Sereď a ak chce mať na rokovaní pán generálny riaditeľ jeho, či niekoho iného, má možnosť pozvať si ho. No ako argument nekonania z jeho strany - tak to si myslím, že vojde do histórie.
Špinavá voda dodávaná do našich domácností je evidentne naozaj vážnym problémom kompetentných. Dokonca natoľko vážnym, že sa kompetentní boja aj stretnutia s poškodenými zákazníkmi. Dovolím si dokonca povedať, že sa z problému pomaličky rysuje politická agenda tých, ktorí si možno ani neuvedomujú, že takýmto spôsobom sa zamotáva klbko, ktoré raz bude nevyhnutné rozmotať. A rozmotávať ho nebudú poškodení občania...
My totiž stále budeme chcieť dosiahnuť iba to, k čomu sme dostali mandát v petičnej akcii - nateraz sa chceme stretnúť a rokovať o krokoch, ktoré nám za naše peniaze zabezpečia čistú vodu, o kompenzáciách spôsobených škôd a zmluvných podmienkach, ktoré robia dodávaný nekvalitný produkt prakticky nereklamovateľným.
Slušnosť káže, pokúsiť sa o dohodu. Pán generálny riaditeľ ZsVS v Nitre, Ing. Jozef Tarič, o dohodu s Vami, vedením spoločnosti, ktorej ste štatutárom.
Na záver poznámka pre pána riaditeľa:
Do telefónu ste mi povedali, ako ste boli upozornený na moje PR v danej veci. Nakoľko ste ma nenechali dohovoriť a zložili ste telefón, dovolím si Vám oznámiť, že nie som volený funkcionár mesta a nepotrebujem si robiť PR. Som nezavislý a nezavislým aj zostanem. Nie som a nikdy som nebol zamestnancom štátnej správy a už 21 rokov vlastne nie som zamestnancom. Som iba jedným z nespokojných zákazníkov Vašej firmy, ktorá je žiaľ monopolom vo svojom obore v našej oblasti a som zákazníkom, ktorý Vás v tiesni bol donútený zatiaľ zasponzorovať takmer 200 Eurami za tovar, ktorý ste mi dodali neupotrebiteľný a služby, ktoré ste mi nikdy nedodali.
Pán riaditeľ, patrím medzi ľudí, ktorí sa nikdy nestotožnia s tým, že majú platiť spoločnosti akú Vy riadite za nekvalitný tovar plnú cenu a som jedným z tých, ktorí sa budú svojich práv domáhať všetkými zákonnými prostriedkami.
Inak som rád, že ste mi oznámili to, čo som o niektorých ľuďoch predpokladal už dávno. Nepochybujem, že ste im urobili prevelikú radosť...
Miloš Majko
- - - Záver za občiansku iniciatívu - - -
Za iniciatívu chceme verejne vyhlásiť, že nikomu z nás nejde o osobné ambície, o vlastný prospech a vo veci špinavej vody budeme obsah všetkých stretnutí či rozhovorov (vždy konáme tímovo) s kompetentnými uverejňovať na SOL. Ak má záujem do úzkeho tímu vstúpiť a k riešeniu tohto závažného problému konkrétne napomôcť ďalší človek, má možnosť. My konáme vo svojom voľnom čase a za svoje finančné prostriedky.
Daniel Lőffler, Ivan Rybanič, Peter Jantoška a Miloš Majko.
Komentáre k článku:
UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.