Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Miloš Majko

Označenie inzercie

  Dnes je 9. 11. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia Nahorny Karabach
Označenie inzercie
Expedicia 100. vyrocie VOSR Petrohrad
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedícia Moldavsko - Podnestersko - Ukrajina   2015
Označenie inzercie
Obcan rozhodni -MAJKO
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
ŠKOLA DEMOKRACIE
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Historické fotografie
Sereď
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
Linky
Videá

MSC Divinou do Casablanky, na Kanáre, Madeiru za relaxom, poznaním a dobrodružstvom – 1. časť – nalodenie v Janove

200

MSC Divinou do Casablanky, na Kanáre, Madeiru  za relaxom, poznaním a dobrodružstvom – 1. časť – nalodenie v Janove

(určené cestovateľom a tým, ktorí chcú za dobré peniaze vidieť a zažiť viac, ako pri predchádzajúcej dovolenke)

Niekedy v lete som verejnosti sľúbil predstaviť ďalšie možnosti relatívne lacného cestovania spôsobom a do  destinácií, ktoré sme do nedávna závideli iba „západniarom“.  Prečo relatívne lacného? Nuž preto, lebo dovolenka v 5* plávajúcom hoteli  môže za určitých okolností byť cenovo zrovnateľná pre väčšinu našincov stále s obľúbeným  Chorvátskom. Preto len ten, kto dovolenku strávi doma v záhrade alebo na mestskej plavárni, sa cenou nevyrovná žiadnej zahraničnej ceste. Síce ušetrí, no ani nič moc neuvidí...

Je zbytočné opakovanie sa, že individuálne cestovanie  je pri určitom uskromnení sa hlavne s úrovňou ubytovania oveľa menej finančne náročné, ako cestovanie s CK, kde platiaci klient až po návrat z dovolenky musí tŕpnuť či sa majiteľ cestovky medzičasom firmu nerozhodol vytunelovať a utopiť. Individuálne som precestoval naozaj kus sveta a videl som to, čo by som si s cestovkami po finančnej stránke dovoliť určite nemohol.

Ak už úplne individuálne cestovanie možné nie je, hľadám CK renomovanú a podľa možnosti na nevyhnutné minimum služieb, ktoré od CK budem požadovať.

Len nedávno som v SOL skončil asi  sedem dielny materiál o plavbe na výletnej lodi  MSC Orchestra. Dvanásť dňovú plavbu  z Janova cez Rhodos, Antalyu, Izraelskú  Haifu (Jeruzalem  a Palestina), Cyprus, Maltu a Siciliu, sme s rodinou absolvovali minulý rok v novembri a ako sme si boli istí už počas nej,  návrat na tento druh relaxu, poznania a dobrodružstva zároveň na seba nenechal dlho čakať. Viac menej presne rok.

O lodi a trase tej tohtoročnej rozhodla viac menej náhoda a dobrá cenová ponuka jednej z CK. Začiatok plavby už tradične v Janove, s pokračovaním po Stredozemnom mori do  Barcelony, následne cez  Gibraltar do Atlantického oceánu, Casablanca, Kanárske ostrovy, Madeira, znovu cez Gibraltar späť do Stredozemného mora a Malagy, potom  Civitavechia pri Ríme s vylodením v Janove. Začiatok dvanásť dňovej plavby  akurát na Mikuláša a koniec 17. decembra. Ideálny vianočný darček – Denisko na Ježiška ešte stále verí minimálne tak, ako sa mu práve cestovanie páči.

Presná trasa plavby s časovým harmonogramom:

1. deň: Janov (Taliansko) odchod 17.00
2. deň: Barcelona (Španielsko) príchod 13.00 - odchod 18.00
3. deň: na mori
4. deň: Casablanca (Maroko) príchod 08.00 - odchod 22.00
5. deň: na mori
6. deň: S.Cruz de Tenerife (Tenerife) príchod 08.00 - odchod 17.00
7. deň: Funchal (Madeira) príchod 09.00 - 17.00
8. deň: na mori
9. deň: Malaga (Španielsko) príchod 07.00 - 14.00
10. deň: na mori
11. deň: Civitavecchia/Rím (Taliansko) príchod 09.00 - 19.00
12. deň: Janov (Taliansko) príchod 09.00

 

Plavba najnovšou na najluxusnejšou zaoceánskou loďou flotily  MSC  krstenou tento rok v Janove  333,3 metra dlhou  MSC DIVINA, považujem za náhodný bonus, ktorý si však radi vychutnáme. Za tie peniaze určite.

Ďalším bonusom ktorý nás nenechal na pochybách dlhšie ako minútu je doprava z Bratislavy do  Janova a späť pre dospelých v cene a pre dieťa iba za  119 Eur. V porovnaní s minuloročnými nákladmi na cestu autom a jeho parkovanie – niet prečo váhať.

-          - -

V stredu  5. decembra krátko  po 17.hodine odchádzame autobusom  NEOPLAN  cez  Brno do Prahy (pristupujú ďalší účastníci zájazdu) a následne celú noc a predpoludnie cestujeme cez Nemecko, Rakúsko a kus Talianska do  Janova. Väčšina z ľudí v buse plavbu takouto loďou absolvuje po prvý raz a ich pohľad na kolos o veľkosti dvanásť poschodového paneláka dlhého ako menšia ulica čakajúci v prístave je zaujímavý. Naozaj po prvý raz to bolo až nepochopiteľné, poznáme to z minulého roka. Denisko si už v buse našiel dve 11 ročné kamošky  z Košíc  Mišku a Dominiku. Vyzerá to na nerozlučnú trojicu, čo sa páči nám všetkým.

Cesta i keď predĺžená o nejakých  7 hodín ubehla bez problémov, no únava znižuje prah tolerancie a dezorganizácia na check ine v janovskom prístave tisíce tlačiacich sa pasažierov  rozčuľuje. Po štandardných bezpečnostných procedúrach nastupujeme do lode, Denisko hneď po prvých metroch na palube od lodného šaša dostáva detskú záchrannú vestu a plastovú pásku na ruku – 18 palúb, aj 200 metrové chodby a chodbičky, desiatky reštaurácií a kaviarní a členitá paluba s viacerými bazénmi a atrakciami môžu spôsobiť, že odbehnuté dieťa bude potrebné rýchlo vrátiť rodičom. Na lodi prebieha oficiálna  komunikácia síce v piatich jazykoch, no nie každý ich ovláda. A stres v krízovej situácii môže zohrať tiež svoju úlohu.

Po ubytovaní sa v kajute číslo  13030  lokalizovanej na  13. palube výťahom vychádzame do samoobslužnej reštaurácie s kapacitou tak  2000  ľudí na nejaký ten olovrant a následne na 14, 15 a 16 palubu, ktoré poskytujú nezabudnuteľný výhľad na  historický  Janov a naozaj nie malý prístav, ktorý je mimoriadne dôležitou dopravnou tepnou Talianska. Stmieva sa a loď naberá svoje čaro.

Charakteristické pípanie z lodného rozhlasu a vyhlasovanie znovu v piatich rečiach oznamuje cvičný poplach, ktorého absolvovanie je povinné pre každého pasažiera nachádzajúceho sa na lodi. Z 13. paluby na naše zhromaždisko po schodištiach nás usmerňujú členovia osádky lode – tu je organizácia naozaj 100%  a po potopení sa  obdobnej lode Costa Concordie  s nie malými obeťami medzi pasažiermi sa ani nečudujem.

Po krátkej inštruktáži sa rozchádzame do kajút a následne na večeru. Náš pobyt na najväčšej a najluxusnejšej lodi   flotily  MSC  sa začína.

Loď už počas šesť chodovej servírovanej večere v reštaurácii  Villa Rossa   majestátne opúšťa prístav a smeruje k Španielskej Barcelone. To bude naša prvá zastávka na plavbe smerujúcej cez Gibraltar do Atlantického oceánu.

Po večeri sa asi dve hodiny prechádzame po jednotlivých palubách lode. Prezeráme reštaurácie, kaviarne, obchody i oddychovú a relaxačnú časť lode s krytým bazénom a vírivkami. Loď je to naozaj výnimočne veľká  a  veľmi dobre vybavená.  V porovnaní s  MSC Orchestra je decentnejšia a interiéry sú oveľa modernejšie a pôsobia ešte luxusnejšie.  14. paluba je rozdelená  výrazným architektonicky výborne zvládnutým  preskleným disko barom a ďalšou palubou na slnenie sa pasažierov umiestnenou nad týmto barom. V zadnej časti lode je ďalší bazén, vírivky a multifunkčné ihrisko s hladiskom. Úžasné, čo na loď dokázali konštruktéri umiestniť. Z ďaleka je viditeľný tiež tobogán, ktorý hlavne deti počas plavby využijú maximálne. 

Deti už v prvý deň dávame vyskúšať, ako chutí detský kútik. Tešia sa nielen na hry, ale aj deti z mnohých krajín, ktorých pasažieri na lodi sú.

Prvá noc na lodi prebieha bez problémov a na pravoboku po celú plavbu vidíme osveltené pobrežie najskôr Talianska, neskôr v noci Francúzska a nad ránom Španielska.

Niekoľko údajov o lodi  MSC DIVINA:

Najnovšia loď spoločnosti MSC CROCIERE - MSC DIVINA bola krstená v máji 2012. Táto majestátna loď poskytuje maximum pohodlia, zábavy a kvalitných služieb. Je najväčšou loďou, ktorá bola postavená európskou lodnou spoločnosťou. Kapacita lode je 3502 pasažierov a 1751 členov posádky. Celkovo má 18 palúb (z toho 14 pre pasažierov). Vybavenie lode: MSC AUREA SPA (sauny, turecké kúpele, vírivky, masáže, fitnes centrum), 4 bazény (z toho jeden so zaťahovacou strechou), 12 víriviek, multifunkčné športovisko, vonkajšia bežecká dráha, bowling, vonkajšia promenáda, divadlo, disko, kino pod hviezdami, 4 D kino, kasíno, konferenčné miestnosti, knižnica, internetová kaviareň, obchody, galéria, kaderníctvo, kozmetika, detské kluby a animácie, videoherňa, formula 1 simulátor, 5 reštaurácií a 15 barov.

Ubytovanie

Elegantne zariadené kajuty sú vybavené regulovateľnou klimatizáciou, SAT TV, minibarom, telefónom, trezorom. Kúpeľne sú vybavené vaňou alebo sprchovacím kútom, toaletou, sušičom na vlasy a kozmetikou. 24 h kajutový servis a pre suity osobný kajutový stevard. Typy kajút: vnútorné kajuty, kajuty s oknom, kajuty s balkónom a suity. K dispozícii sú aj bezbariérové kajuty. Všetky kajuty majú kapacitu maximálne 4 osoby.

Strava

Plná penzia s polnočným bufetom (v cene voda, káva, čaj, limonáda v bufetovej reštaurácii).

Zdroj: CK a MSC Crociere

MSC DIVINA pláva pod Panamskou vlajkou.

 

Career  
Name: MSC Divina
Owner: MSC Cruises
Operator: MSC Cruises
Port of registry:  Panama
Route: West Mediterranean
Cost: $550 million
Yard number: U32
Laid down: September 3, 2011
Christened: May 19, 2012 by Sophia Loren in Marseille
Completed: May 16, 2012[1]
Maiden voyage: May 27, 2012 to June 2, 2012
to the Mediterranean
In service: Operational
Identification: IMO number: 9585285
MMSI number: 373178000
General characteristics
Class & type: Fantasia-class cruise ship
Tonnage: 133,500 GT[2]
Length: 333 m (1,093 ft)[3]
Beam: 124 ft (37.80 m)[2]
Height: 219.2 ft (66.81 m)
Draft: 27.2 ft (8.29 m)
Decks: 18 total, 13 passenger decks
Installed power: Diesel (40,000kW)
Propulsion: Twin propellers
Speed: 23 knots (43 km/h; 26 mph)[2]
Capacity: 3,959 passengers[2]
(327 inside cabins, 1,310 outside cabins)[2]
Crew: 1,325 crew[2]
Notes: 17 elevators, post-Panamax

Zdroj: Wikipedia


Fotogaléria k článku:

200 Jedno z dialničných odpočívadiel v Alpách.
Autor: Miloš Majko
Popis: Jedno z dialničných odpočívadiel v Alpách.
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobraziť všetky fotografie
200 Prvý kontakt väčšiny cestujúcich s MSC Divinou a loďou týchto rozmerov vôbec...
Autor: Miloš Majko
Popis: Prvý kontakt väčšiny cestujúcich s MSC Divinou a loďou týchto rozmerov vôbec...
200
Autor: Miloš Majko
200 Pred nástupom do lode
Autor: Miloš Majko
Popis: Pred nástupom do lode

200 Check In - prístav Janov
Autor: Miloš Majko
Popis: Check In - prístav Janov
200
Autor: Miloš Majko
200 Ihneď po nástupe do lode je dieťa označené umelým náramkom a dostane detskú záchrannú vestu.
Autor: Miloš Majko
Popis: Ihneď po nástupe do lode je dieťa označené umelým náramkom a dostane detskú záchrannú vestu.

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200 Najjednoduchšia kajuta na lodi - vnútorná bez okna.
Autor: Miloš Majko
Popis: Najjednoduchšia kajuta na lodi - vnútorná bez okna.

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200 Na 14. otvorenej palube
Autor: Miloš Majko
Popis: Na 14. otvorenej palube
200
Autor: Miloš Majko

200 Pohľad z reštaurácie na prístav. Paluba 14
Autor: Miloš Majko
Popis: Pohľad z reštaurácie na prístav. Paluba 14
200 A pohľad na palubu lode z discobaru. Paluba 16
Autor: Miloš Majko
Popis: A pohľad na palubu lode z discobaru. Paluba 16
200
Autor: Miloš Majko

200 Ako bude vyzerať detský kútik?
Autor: Miloš Majko
Popis: Ako bude vyzerať detský kútik?
200 Paluba 17 a 18 - priestory na slnenie.
Autor: Miloš Majko
Popis: Paluba 17 a 18 - priestory na slnenie.
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200 Samoobslužná reštaurácia
Autor: Miloš Majko
Popis: Samoobslužná reštaurácia

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200 Obed v samoobsluznej reštaurácii s výhľadom za loď.
Autor: Miloš Majko
Popis: Obed v samoobsluznej reštaurácii s výhľadom za loď.
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200 Cvičný poplach povinný pre všetkých pasažierov aj členov posádky. Asi  5000 ľudí musí v kritickej chvíli vedieť, čo, ako a kedy  majú robiť.
Autor: Miloš Majko
Popis: Cvičný poplach povinný pre všetkých pasažierov aj členov posádky. Asi 5000 ľudí musí v kritickej chvíli vedieť, čo, ako a kedy majú robiť.
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200 Servírovaná päť chodová večera v reštaurácii Villa Rossa
Autor: Miloš Majko
Popis: Servírovaná päť chodová večera v reštaurácii Villa Rossa
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200 ... a šup do detského kútika...
Autor: Miloš Majko
Popis: ... a šup do detského kútika...
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200 Kryté vírivky a bazén priamo na 14 palube lode MSC Divina. V prípade mimoriadne slnečného počasia sa prekrytie jednej časti lode odsunie.
Autor: Miloš Majko
Popis: Kryté vírivky a bazén priamo na 14 palube lode MSC Divina. V prípade mimoriadne slnečného počasia sa prekrytie jednej časti lode odsunie.
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200 13, 14, 15, 16, 17 paluba sú odkryté a pôsobia naozaj majestátne. Treba zažiť...
Autor: Miloš Majko
Popis: 13, 14, 15, 16, 17 paluba sú odkryté a pôsobia naozaj majestátne. Treba zažiť...

200 Čo sme nakreslili v detskom kútiku medzi deťmi z mnohých krajín sveta?
Autor: Miloš Majko
Popis: Čo sme nakreslili v detskom kútiku medzi deťmi z mnohých krajín sveta?
200 Kajuta  13030. Karty od kajuty máme všetci na meno s nakódovanou fotografiou a ostatnými údajmi. Na lodi platíme výlučne kartou. V každej kaviarni aj dieťa na svoju kartu dostane všetko, čo si zapýta. Samozrejme okrem alkoholu a cigariet. Tie obsluha dieťaťu nepredá.
Autor: Miloš Majko
Popis: Kajuta 13030. Karty od kajuty máme všetci na meno s nakódovanou fotografiou a ostatnými údajmi. Na lodi platíme výlučne kartou. V každej kaviarni aj dieťa na svoju kartu dostane všetko, čo si zapýta. Samozrejme okrem alkoholu a cigariet. Tie obsluha dieťaťu nepredá.
200 Zdroj: MSC
Autor: Miloš Majko
Popis: Zdroj: MSC


Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
Mladi reporteri
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
Foto Atelier Majko
Označenie inzercie
Reporter24.sk - Slovenský spravodajský portál - internetová televízia
Označenie inzercie
Považie On Line
Označenie inzercie
Transparentná samospráva
Označenie inzercie
BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Bratislava nahlas
Označenie inzercie
Sered On Line
Označenie inzercie
Ján Budaj
Označenie inzercie
INFOSLOBODA
Označenie inzercie
Bratislava Live
Označenie inzercie
Orava-Kysuce
Označenie inzercie
CYKLOCESTOVANIE
Označenie inzercie
Novohrad a Podpolanie
Označenie inzercie
Policia On Line
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie

Milos Majko

Create Your Badge
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Cestovanie 1B
Označenie inzercie
Bottom panel

© majko.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na majko.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign

BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Obcan rozhodni
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie