MSC Divinou do Casablanky, na Kanáre, Madeiru za relaxom, poznaním a dobrodružstvom – 1. časť – nalodenie v Janove
MSC Divinou do Casablanky, na Kanáre, Madeiru za relaxom, poznaním a dobrodružstvom – 1. časť – nalodenie v Janove
(určené cestovateľom a tým, ktorí chcú za dobré peniaze vidieť a zažiť viac, ako pri predchádzajúcej dovolenke)
Niekedy v lete som verejnosti sľúbil predstaviť ďalšie možnosti relatívne lacného cestovania spôsobom a do destinácií, ktoré sme do nedávna závideli iba „západniarom“. Prečo relatívne lacného? Nuž preto, lebo dovolenka v 5* plávajúcom hoteli môže za určitých okolností byť cenovo zrovnateľná pre väčšinu našincov stále s obľúbeným Chorvátskom. Preto len ten, kto dovolenku strávi doma v záhrade alebo na mestskej plavárni, sa cenou nevyrovná žiadnej zahraničnej ceste. Síce ušetrí, no ani nič moc neuvidí...
Je zbytočné opakovanie sa, že individuálne cestovanie je pri určitom uskromnení sa hlavne s úrovňou ubytovania oveľa menej finančne náročné, ako cestovanie s CK, kde platiaci klient až po návrat z dovolenky musí tŕpnuť či sa majiteľ cestovky medzičasom firmu nerozhodol vytunelovať a utopiť. Individuálne som precestoval naozaj kus sveta a videl som to, čo by som si s cestovkami po finančnej stránke dovoliť určite nemohol.
Ak už úplne individuálne cestovanie možné nie je, hľadám CK renomovanú a podľa možnosti na nevyhnutné minimum služieb, ktoré od CK budem požadovať.
Len nedávno som v SOL skončil asi sedem dielny materiál o plavbe na výletnej lodi MSC Orchestra. Dvanásť dňovú plavbu z Janova cez Rhodos, Antalyu, Izraelskú Haifu (Jeruzalem a Palestina), Cyprus, Maltu a Siciliu, sme s rodinou absolvovali minulý rok v novembri a ako sme si boli istí už počas nej, návrat na tento druh relaxu, poznania a dobrodružstva zároveň na seba nenechal dlho čakať. Viac menej presne rok.
O lodi a trase tej tohtoročnej rozhodla viac menej náhoda a dobrá cenová ponuka jednej z CK. Začiatok plavby už tradične v Janove, s pokračovaním po Stredozemnom mori do Barcelony, následne cez Gibraltar do Atlantického oceánu, Casablanca, Kanárske ostrovy, Madeira, znovu cez Gibraltar späť do Stredozemného mora a Malagy, potom Civitavechia pri Ríme s vylodením v Janove. Začiatok dvanásť dňovej plavby akurát na Mikuláša a koniec 17. decembra. Ideálny vianočný darček – Denisko na Ježiška ešte stále verí minimálne tak, ako sa mu práve cestovanie páči.
Presná trasa plavby s časovým harmonogramom:
1. deň: Janov (Taliansko) odchod 17.00
2. deň: Barcelona (Španielsko) príchod 13.00 - odchod 18.00
3. deň: na mori
4. deň: Casablanca (Maroko) príchod 08.00 - odchod 22.00
5. deň: na mori
6. deň: S.Cruz de Tenerife (Tenerife) príchod 08.00 - odchod 17.00
7. deň: Funchal (Madeira) príchod 09.00 - 17.00
8. deň: na mori
9. deň: Malaga (Španielsko) príchod 07.00 - 14.00
10. deň: na mori
11. deň: Civitavecchia/Rím (Taliansko) príchod 09.00 - 19.00
12. deň: Janov (Taliansko) príchod 09.00
Plavba najnovšou na najluxusnejšou zaoceánskou loďou flotily MSC krstenou tento rok v Janove 333,3 metra dlhou MSC DIVINA, považujem za náhodný bonus, ktorý si však radi vychutnáme. Za tie peniaze určite.
Ďalším bonusom ktorý nás nenechal na pochybách dlhšie ako minútu je doprava z Bratislavy do Janova a späť pre dospelých v cene a pre dieťa iba za 119 Eur. V porovnaní s minuloročnými nákladmi na cestu autom a jeho parkovanie – niet prečo váhať.
- - -
V stredu 5. decembra krátko po 17.hodine odchádzame autobusom NEOPLAN cez Brno do Prahy (pristupujú ďalší účastníci zájazdu) a následne celú noc a predpoludnie cestujeme cez Nemecko, Rakúsko a kus Talianska do Janova. Väčšina z ľudí v buse plavbu takouto loďou absolvuje po prvý raz a ich pohľad na kolos o veľkosti dvanásť poschodového paneláka dlhého ako menšia ulica čakajúci v prístave je zaujímavý. Naozaj po prvý raz to bolo až nepochopiteľné, poznáme to z minulého roka. Denisko si už v buse našiel dve 11 ročné kamošky z Košíc Mišku a Dominiku. Vyzerá to na nerozlučnú trojicu, čo sa páči nám všetkým.
Cesta i keď predĺžená o nejakých 7 hodín ubehla bez problémov, no únava znižuje prah tolerancie a dezorganizácia na check ine v janovskom prístave tisíce tlačiacich sa pasažierov rozčuľuje. Po štandardných bezpečnostných procedúrach nastupujeme do lode, Denisko hneď po prvých metroch na palube od lodného šaša dostáva detskú záchrannú vestu a plastovú pásku na ruku – 18 palúb, aj 200 metrové chodby a chodbičky, desiatky reštaurácií a kaviarní a členitá paluba s viacerými bazénmi a atrakciami môžu spôsobiť, že odbehnuté dieťa bude potrebné rýchlo vrátiť rodičom. Na lodi prebieha oficiálna komunikácia síce v piatich jazykoch, no nie každý ich ovláda. A stres v krízovej situácii môže zohrať tiež svoju úlohu.
Po ubytovaní sa v kajute číslo 13030 lokalizovanej na 13. palube výťahom vychádzame do samoobslužnej reštaurácie s kapacitou tak 2000 ľudí na nejaký ten olovrant a následne na 14, 15 a 16 palubu, ktoré poskytujú nezabudnuteľný výhľad na historický Janov a naozaj nie malý prístav, ktorý je mimoriadne dôležitou dopravnou tepnou Talianska. Stmieva sa a loď naberá svoje čaro.
Charakteristické pípanie z lodného rozhlasu a vyhlasovanie znovu v piatich rečiach oznamuje cvičný poplach, ktorého absolvovanie je povinné pre každého pasažiera nachádzajúceho sa na lodi. Z 13. paluby na naše zhromaždisko po schodištiach nás usmerňujú členovia osádky lode – tu je organizácia naozaj 100% a po potopení sa obdobnej lode Costa Concordie s nie malými obeťami medzi pasažiermi sa ani nečudujem.
Po krátkej inštruktáži sa rozchádzame do kajút a následne na večeru. Náš pobyt na najväčšej a najluxusnejšej lodi flotily MSC sa začína.
Loď už počas šesť chodovej servírovanej večere v reštaurácii Villa Rossa majestátne opúšťa prístav a smeruje k Španielskej Barcelone. To bude naša prvá zastávka na plavbe smerujúcej cez Gibraltar do Atlantického oceánu.
Po večeri sa asi dve hodiny prechádzame po jednotlivých palubách lode. Prezeráme reštaurácie, kaviarne, obchody i oddychovú a relaxačnú časť lode s krytým bazénom a vírivkami. Loď je to naozaj výnimočne veľká a veľmi dobre vybavená. V porovnaní s MSC Orchestra je decentnejšia a interiéry sú oveľa modernejšie a pôsobia ešte luxusnejšie. 14. paluba je rozdelená výrazným architektonicky výborne zvládnutým preskleným disko barom a ďalšou palubou na slnenie sa pasažierov umiestnenou nad týmto barom. V zadnej časti lode je ďalší bazén, vírivky a multifunkčné ihrisko s hladiskom. Úžasné, čo na loď dokázali konštruktéri umiestniť. Z ďaleka je viditeľný tiež tobogán, ktorý hlavne deti počas plavby využijú maximálne.
Deti už v prvý deň dávame vyskúšať, ako chutí detský kútik. Tešia sa nielen na hry, ale aj deti z mnohých krajín, ktorých pasažieri na lodi sú.
Prvá noc na lodi prebieha bez problémov a na pravoboku po celú plavbu vidíme osveltené pobrežie najskôr Talianska, neskôr v noci Francúzska a nad ránom Španielska.
Niekoľko údajov o lodi MSC DIVINA:
Ubytovanie
Strava
Zdroj: CK a MSC Crociere
MSC DIVINA pláva pod Panamskou vlajkou.
Career | |
---|---|
Name: | MSC Divina |
Owner: | MSC Cruises |
Operator: | MSC Cruises |
Port of registry: | Panama |
Route: | West Mediterranean |
Cost: | $550 million |
Yard number: | U32 |
Laid down: | September 3, 2011 |
Christened: | May 19, 2012 by Sophia Loren in Marseille |
Completed: | May 16, 2012[1] |
Maiden voyage: |
May 27, 2012 to June 2, 2012 to the Mediterranean |
In service: | Operational |
Identification: |
IMO number: 9585285 MMSI number: 373178000 |
General characteristics | |
Class & type: | Fantasia-class cruise ship |
Tonnage: | 133,500 GT[2] |
Length: | 333 m (1,093 ft)[3] |
Beam: | 124 ft (37.80 m)[2] |
Height: | 219.2 ft (66.81 m) |
Draft: | 27.2 ft (8.29 m) |
Decks: | 18 total, 13 passenger decks |
Installed power: | Diesel (40,000kW) |
Propulsion: | Twin propellers |
Speed: | 23 knots (43 km/h; 26 mph)[2] |
Capacity: |
3,959 passengers[2] (327 inside cabins, 1,310 outside cabins)[2] |
Crew: | 1,325 crew[2] |
Notes: | 17 elevators, post-Panamax |
Zdroj: Wikipedia
Fotogaléria k článku:
Komentáre k článku:
UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.