Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

majko.sk
Označenie inzercie
Miloš Majko

Označenie inzercie

  Dnes je 9. 11. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia Nahorny Karabach
Označenie inzercie
Expedicia 100. vyrocie VOSR Petrohrad
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedícia Moldavsko - Podnestersko - Ukrajina   2015
Označenie inzercie
Obcan rozhodni -MAJKO
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Historické fotografie
Sereď
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
Linky
Videá

Radim Jančura: Karta sa obracia, primátor Dvonč opatrne cúva

200

RegioJet |MM| Primátor Nitry Jozef Dvonč ešte nedávno médiám povedal, že na Slovensku nemá RegioJet čo hľadať.

Neudelením licencie žltým autobusom podľa neho Nitra o nič nepríde: „Ľudom tu nič nechýba, nikto sa nesťažoval, že by bolo málo spojov,“ myslí si primátor. „Nemajú čo na Slovensku hľadať.“ (zdroj: sme.sk)

Teraz sa karta obracia, primátor Dvonč opatrne cúva. V liste z dňa 5. 1. 2015 adresovaného spoločnosti RegioJet je však už opatrnejší a posúva zodpovednosť na Nitriansky samosprávny kraj (ďalej len NSK). Podľa jeho slov, on len odporúčal, že žlté autobusy do Nitry nesmú. NSK mal v správnom riadení sám zvážiť, či je jeho požiadavka v súlade so zákonom.

Áno, podľa správneho práva má pán Dvonč pravdu, nezákonné názory primátora má odfiltrovať NSK. Primátor Dvonč napriek tomu zákon porušil. Ustanovenie § 39 Zákona o ochrane hospodárskej súťaže zakazuje o.i. obciam zasahovať do súťaže,“ vraví Radim Jančura a odkazuje sa na dané znenie zákona „Orgány štátnej správy pri výkone štátnej správy, obce a vyššie územné celky pri výkone samosprávy a pri prenesenom výkone štátnej správy a záujmová samospráva pri prenesenom výkone štátnej správy nesmú zjavnou podporou zvýhodňujúcou určitého podnikateľa alebo iným spôsobom obmedzovať súťaž.

Na neštandardný postup kraja opakovane v médiách upozorňovali aj niektorí odborníci na dopravu a právo.

Napríklad riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej, ktorý v minulosti radil v oblasti dopravy aj premiérke Ivete Radičovej, sa pre prvý kanál štátnej televízie vyjadril takto:„Keď akýkoľvek prepravca žiada licenciu na prevádzkovanie linky a nepýta na to dotáciu, de facto je samozrejmosťou vydať takúto licenciu. Tie dôvody, ktoré sa tam uvádzajú, v tomto prípade mesta Nitra, sú len v zásade takou omáčkou, ako to vlastne vysvetliť, prečo tá licencia udelená nebola. Takže v tomto prípade je to na škodu v prvom rade pre cestujúceho.“(zdroj: RTVS, 7. 1. 2014)

 

Pre online vydanie Hospodárskych novín ešte Ondrej Matej vysvetľoval, prečo nemôžu argumenty mestskej samosprávy pred zákonom obstáť. „Odvolávanie sa na nedostatočnú kapacitu znamená účelové vytláčanie konkurencie. V konečnom dôsledku je namierené proti verejnosti, ktorá nedostane kvalitnejšie služby,“ povedal Matej. (zdroj: HNonline.sk, 7. 1. 2014)

 

Podobný právny názor na postup nitrianskej krajskej samosprávy má tiež partner advokátskej kancelárie TaylorWessing e/n/w/c Andrej Leontiev: „V zmysle zákonných pravidiel platí, že samosprávny kraj, napríklad aj nitriansky, nie je viazaný stanoviskom mesta.“ (zdroj:  Hospodárske noviny, 8. 1. 2015)

 

Na stranu spoločnosti RegioJet sa tento týždeň postavilo i Združenie občanov miest a obcí Slovenska s tým, že považuje „postup mesta Nitra a Nitrianskeho kraja v prípade obštrukcií pri udelení licencie dopravcovi RegioJet za prejav korupčného a protekcionárskeho správania.“ Predseda združenia Vladimír Špánik naviac uviedol: "Postup týchto subjektov je v rozpore so záujmami obyvateľov regiónu. Je zarážajúce, že kompetentní nechcú vidieť reálne možnosti zlepšenia prepravných možností občanov dotknutých regiónov a svojím postojom a rozhodnutím deformujú podnikateľské prostredie na škodu občanov, z vôle ktorých sú na pozíciách vedúcich predstaviteľov regionálnej a miestnej samosprávy."  (zdroj: pluska.sk 7.1.2015)

 

O existencii diaľkovej medzikrajskej dopravy rozhoduje len trh, nie politici. Kraje majú právo zasahovať do licenčného riadenia, len pokiaľ na území daného kraja v danom prepravnom spojení (tj. min. dve zastávky na území daného kraja) už existuje iná krajom dotovaná doprava.

 

Radim Jančura

majiteľ RegioJet

 


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
Mladi reporteri
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
Foto Atelier Majko
Označenie inzercie
Reporter24.sk - Slovenský spravodajský portál - internetová televízia
Označenie inzercie
Považie On Line
Označenie inzercie
Transparentná samospráva
Označenie inzercie
BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Bratislava nahlas
Označenie inzercie
Sered On Line
Označenie inzercie
Ján Budaj
Označenie inzercie
INFOSLOBODA
Označenie inzercie
Bratislava Live
Označenie inzercie
Orava-Kysuce
Označenie inzercie
CYKLOCESTOVANIE
Označenie inzercie
Novohrad a Podpolanie
Označenie inzercie
Policia On Line
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie

Milos Majko

Create Your Badge
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Cestovanie 4
Označenie inzercie
Bottom panel

© majko.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na majko.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign

BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Obcan rozhodni
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie