Reklamácia kvality pitnej vody – odpoveď
Na základe uverejnenia listu čitateľky týkajúceho sa problému s kvalitou pitnej vody z mestského vodovodu, sme včera telefonicky kontaktovali Ing. Róberta Izsófa - vedúceho VTÚ Západoslovenskej vodárenskej spoločnosť, a.s. OZ Galanta
Odpoveď ktorú vedenie spoločnosti dodávajúcej pitnú vodu dnes zaslalo, uverejňujeme v plnom znení:
- - -
Vec : Reklamácia kvality pitnej vody – odpoveď
Ospravedlňujeme sa odberateľom za spôsobené nepríjemnosti v súvislosti s dodávkou pitnej vody.
Západoslovenská vodárenská spoločnosť, a.s., Odštepný závod Galanta (ďalej len ZSVS, a.s. OZ GA) v rozvodoch verejného vodovodu udržiava kvalitu vody v súlade s požiadavkami platných technických a právnych predpisov, najmä STN 757111 – Kvalita vody – pitná voda. Kvalita vody a jej hygienické zabezpečenie je pod stálou kontrolou akreditovaného laboratória ZSVS, a.s. a príslušného Regionálneho úradu verejného zdravotníctva
V 21. týždni 2011 v dôsledku vysokých teplôt a sucha došlo k nárastu odobratého množstva vody z verejného vodovodu. Zvýšený odber vody spôsobuje vyššiu rýchlosť prúdenia vody v potrubí. Voda v tomto prípade unáša so sebou aj sedimentované častice manganu a železa usadeného v potrubí.
Tento problém je vyvolaný aj odberom vody do bazénov. V týchto prípadoch sa z vodovodu odoberie za niekoľko hodín 30 – 40 m3 vody iba u jedného odberateľa. Za normálnych okolností takéto množstvo je dodané odberateľovi za 2-3 mesiace.
V ZSVS, a.s. OZ GA boli okamžite prijaté nápravné opatrenia a problémy boli riešené preplachovaním potrubia. Samozrejme sa to nedá zvládnuť v priebehu niekoľkých hodín ani dní.
Obraciame sa preto aj na odberateľov, aby v prípade zistenia zakalenej vody v potrubí telefonicky alebo osobne nahlásili tento problém na stredisku ZSVS, a.s. v Seredi č.t.0902 957 607. Prípady, ktoré boli nahlásené vedúcemu strediska boli okamžite riešené.
Ing. Ľubomír Fraňo, vedúci a riaditeľ OZ Galanta
Komentáre k článku:
UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.