Špinavá voda tečúca z vodovodných kohútikov - prístup kompetentných s veľkým otáznikom - AKTUALIZOVANÉ: e-mail ZVS
Ako už vyplýva z diskusie pod článkom Petra Jantošku, problém špinavej vody tečúcej z verejného vodovodu sa týka obyvateľov celého mesta. A nielen mesta, ale i regiónu kam dodávateľ vodu distribuuje. Dnešné doobedie sme si vyčlenili na zistenie ako komu z kompetentných záleží na rozšírení informácie k čomu a prečo došlo, ale hlavne kedy zákazníkom - obyvateľom mesta potečie voda v kvalite, za ktorú platia. Začali sme u vedúceho ZVS pre Sereď pána Valentoviča. Volali sme mu od 10.23 hod. a následne ešte tri razy v rôznych časoch na tel. číslo 0902 957 607. Telefón zvonil, nik ho nedvíhal a automat oznámil, že odkazová schránka na tomto tel. čísle je plná a neprijíma ďalšie odkazy. Preto sme kontaktovali ZVS kanceláriu v Seredi na tel. čísle 031 789 4810 o 10.26 hod. Hovorili sme s majstrom pánom Valentom, ten nám oznámil, že pán Valentovič má dovolenku, potvrdil, že voda je špinavá, vedia o tom už niekoľko dní, snažia sa robiť preplachy a možno za ukľudnenie môžeme považovať fakt, že rovnaká voda tečie aj im v kanceláriách. Treba si však uvedomiť, že my zákazníci za tento nekvalitný tovar platíme. Spýtali sme sa pána Valenta aj na postup, ktorý odporúča poškodeným zákazníkom. Pán Valent odporučil vyhľadať na internetovej stránke príslušný formulár a reklamovať službu na riaditeľstve v Nitre. Dovolil som sa spýtať pána Valenta, akým spôsobom bude vykonaná kompenzácia škôd a zvýšených nákladov zo strany dodávateľa zákazníkom, keďže o probléme vedia, načo mi odpovedať nevedel. Rozhovor bol korektný, no v podstate problém zákazníkov neriešiaci. Preto som následne o 10.34 hod. volal pánovi riaditeľovi Fraňovi do Šale na mobilné číslo 0903 750 638. Pán riaditeľ telefón nezdvihol a aj pri následných piatich pokusoch vykonaných počas dalších dvoch hodín hovor zrušil. O 10.34 hod som volal jednému z vedúcich pracovníkov dodávateľa pitnej vody do verejného vodovodu v Seredi pánovi Izsófovi na tel. číslo 0902 957 812. Pán Izsóf bol veľmi stručný - vzhľadom na to, ako vážny problém spôsobuje ich firma desaťtisícom obyvateľom regiónu by som povedal, že bol až príliš stručný. Rozhovor mu bol evidentne nepríjemný, oznámil že je na rokovaní a že včera informoval e-mailom všetky Mestské a Obecné úrady v regióne. Keď som o preposlanie tohto e-mailu požiadal, pán Iszof sa vyjadril, že nie je povinný do média nič posielať. Následne napriem môjmu domáhaniu sa podrobnejších informácií telefón zložil. Zo strany média si myslím, že boli vyčerpané všetky možnosti zistiť niečo relevantné od dodávateľa, preto som sa rozhodol kontaktovať vedenie mesta. O 10.38 hod. som sa telefonicky pokúsil kontaktovať viceprimátora a hovorcu mesta Ľubomíra Veselického na mobil. čísle 0905 592 707, žiaľ môj hovor zrušil. Následne som cez spojovateľku na tel. čísle 031 789 2393 kontaktoval sekretariát MsÚ v Seredi, kde mi pani sekretárka oznámila, že nevie o žiadnom e-maili, ktorý by bol dostal pán primátor a nič nespomínal ani pán Veselický. Celé vedenie mesta sa však nachádza na otváraní športovej haly Sokolovňa. Spolu sme sa snažili identifikovať kto kompetentný v danej chvíli, kedy tisícom občanov už niekoľký deň po sebe z verejného vodovodu tečie špinavá voda neoslavuje, ale vie poskytnúť relevantné informácie k danej veci. Skúsili sme to s pánom Práznovským, ktorý bol však v tom čase mimo kanceláriu a následne kanceláriu prvého kontaktu. V kancelárii prvého kontaktu o e-maili z ZVS tak isto nevedeli. Našťastie sa medzi časom vrátil pán Práznovský, ktorý okamžite prisľúbil preposlať predmetný e-mail, ktorý dostal vnútornou poštou. E-mail sme dostali do niekoľkých minút do redakcie a uverejňujeme ho. Obsah tohto e-mailu si priam žiada informovať občanov, preto sme kontaktovali pracovníčku, ktorá dva krát denne v mestskom rozhlase vyhlasuje dôležité oznamy. Do telefonátu, ktorý sa uskutočnil zhruba o 11.00 hod. občania prostredníctvom mestského rozhlasu o tomto e-maili ani iným spôsobom o probléme s pitnou vodou informovaní neboli. Dovolím si pripomenúť, že mesto Sereď obdržalo predmetný e-mail od vodárov 02. mája krátko popoludní. Prelúskali sme tiež mestskú stránku a jediný oznam sme objavili v SN, ktorý bol pridaný až dnes.
Okolo 12.00 hod. sme sa ešte raz pokúsili kontaktovať riaditeľa ZVS pána Fraňa v Šali - hovor opäť zrušil a pána Izsófa vo viere, že rokovanie mu už skončilo - telefón nezdvíhal. Pre úplnosť informácie dodávame, že krátko pred 12.00 hod. nám predmetný e-mail zaslal sekretariát prednostu MsÚ.
Nuž, nechcem bližšie v piatok pár minút poobede komentovať prístup kompetentných k problému bytostne sa dotýkajúcemu tisícov až desaťtisícov obyvateľov mesta a regiónu. Poviem len toľko, že pokiaľ by sme sa nachádzali niekde v rokoch 80-tich minulého storočia by takýto postup bol síce normálne rozmýšľajúcim človekom pochopiteľný ťažko, ale vzhľadom na dobu, ktorá sa písala tolerovateľný. Dnes však považujem za úplne neprijateľné, aby sme sa cez komunikačné kanály mesta, napr. toľko kritizovaný mestský rozhlas dozvedeli čo kde kto predáva, no nedozvedeli sa kedy si konečne po troch dňoch z vodovodného kohútika nalejeme čistú vodu.
Ostatné nechám na zhodnotení čitateľov a obyvateľov mesta a možno pri základnom fungovaní pudu sebazáchovy aj už menovaných kompetentných.
- - -
E-mail týkajúci sa špinavej vody, o ktorom mala byť informovaná verejnosť:
From:Ing. Róbert Izsóf [mailto:robert.izsof@zsvs.sk]
Sent: Thursday, May 02, 2013 1:21 PM
To: mu@sered.sk
Cc: Luboš Valentovič
Subject: kvalita vody vo verejnom vodovode
Dobrý deň,
Na základe dohody medzi vedením mesta a ZsVS, a.s. – OZ Galanta Vás žiadame o uverejnenie nasledujúceho oznámenia na Vašej internetovej stránke.
Ďakujeme.
ZsVS, a.s. – OZ Galanta Oznamuje svojim zákazníkom, že 2.5.2013 v skupinovom vodovode v Seredi a v okolitých obciach ( Váhovce, Šintava, Dolná Streda, Veľká Mača, Gáň) na viacerých miestach sa vyskytuje zakalená voda. Dňa 30.4.2013 na ČS Jelka – strediska diaľkových vodovodov, došlo k výpadku elektrickej energie. Po obnovení dodávky elektrickej energie z dôvodu intenzívneho čerpania vody došlo k dodávke zakalenej vody do akumulačných nádrží a vodojemov v správe ZsVS, a.s. – OZ Galanta a následne do distribučnej siete verejného vodovodu. Vzniknutú situáciu ZsVS, a.s. – OZ Galanta rieši mimoriadnym intenzívnym preplachovaním verejných vodovodov. Za spôsobené nepríjemnosti – aj keď neboli spôsobené odštepným závodom Galanta – sa ospravedlňujeme.
ZsVS, a.s. – OZ Galanta.
S pozdravom
Ing. Róbert Izsóf
Vedúci VTÚ
Západoslovenská vodárenská spoločnosť, a.s.
Odštepný závod Galanta
Pázmanya č.4
927 01 Šaľa
mobil: 0902 957812
e-mail: robert.izsof@zsvs.sk
Komentáre k článku:
UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.