Vyjadrenie Zsl. vodárenskej spoločnosti k téme ZAKALENÁ VODA v SEREDI
Téma špinavej vody zaujíma každého obyvateľa Serede, dôkazom čoho je pod týmito článkami zakaždým bohatá diskusia. Z poslednej takejto diskusii bolo vidno, že mnoho obyvateľov ešte nevie o skutočnosti, že vodárne podnikajú kroky na odstránenie zakalenej vody dodávanej do Serede. Výsledkom mnohých rokovaní primátora mesta so ZSL.vodárenskou spoločnosťou je výmena diaľkového potrubia medzi mestami Galanta – Sereď. Dĺžka potrubia, ktoré bude vymenené je takmer 17 km a pokladá sa vedľa už existujúceho potrubia, nakoľko ide o jediný prívod do Serede. Súčasťou výmeny je aj osadenie zákalomerov.
Z dôvodu informovania verejnosti som o bližšie informácie požiadala Západoslovenskú vodárenskú spoločnosť.
1. Medzi mestami Galanta – Sereď od minulého roka prebieha výmena diaľkového potrubia. V akom stave je momentálne výmena, koľko je už položených km a nakedy sa plánuje ukončenie výmeny?
Ukončenie výmeny hlavného potrubia medzi mestami Galanta a Sereď nastane v roku 2017 a ku dnešnému dňu je položených 5,8 km.
2. Odkiaľ zoberie Západoslovenská vodárenská spoločnosť peniaze na túto investíciu?
Na základe niekoľkokrát predloženej požiadavky ohľadne kvality pitnej vody, ktorú predkladal primátor mesta Sereď, rozhodlo predstavenstvo ZsVS, a.s., o vybudovaní nového diaľkovodného potrubia Galanta – Sereď v dĺžke cca 16 283 metrov. Investície v hodnote cca 5 000 000 € realizuje ZsVS, a.s., z vlastných zdrojov.
3. Čo si sľubujete od osadenia zákalomerov a uskutočnilo sa už niečo z ich vybudovania?
Zákal v potrubí vzniká stále. Príčiny sú rôzne - od vyzrážavania rozpustených látok z vody po korózne produkty potrubia.
Výmenou potrubia za plastové sa časť koróznych produktov minimalizuje. Uvedený zákal sa hromadí na vhodných miestach v potrubí (kolená, sklony) a po nahromadení a impulze (najčastejšie zmena rýchlosti prúdenia vody) je z potrubia vyplavovaný.
Osadenie zákalomerov nám dá presné informácie o čase, keď sa kal dostáva do pohybu, čo umožní efektívne odkalovanie na diaľkovodných potrubiach. Toto opatrenie má účinne eliminovať stav, kedy prípadný kal mohol zakaliť celú Sereď.
Na sledovanie vzniku zákalových udalostí boli zakúpené a nainštalované zákalomery na výstup DV VDJ Jelka, vstup do DV VDJ GA, vstup do DV VDJ Šaľa, vstup do VDJ Veľká Mača (OZ GA), výstup z VDJ Šúrovce (OZ GA), vstup do DV VDJ Močenok, vstup do VDJ Šúdol (OZ Nitra).
4. Čo ak sa výmenou tohto potrubia nezabráni dodávke zakalenej vody. Aké budú opatrenia, ak sa zákal bude aj naďalej vo vode vyskytovať?
Hore uvedené opatrenie účinne eliminuje možnosť zakalenia VDJ Šúrovce a VDJ Vinohrady, a tým aj zakalenie celej Serede. To však neznamená, že sa zákal v Seredi lokálne vyskytovať nebude.
Znamená to toľko, že zákalové udalosti v Seredi budú minimalizované na zákal, ktorý sa do potrubia dostáva koróziou rozvodných sietí v meste Sereď.
Zákal bude potrebné ďalej eliminovať účinným odkalovaním v Seredi a postupnou výmenou potrubí v meste. O termínoch a mieste vykonávania odkalovania budú obyvatelia včas informovaní.
5. Veľa ľudí sa sťažuje, že podať reklamáciu vo veci zneškodnenia napr. prádla v danom okamihu dodania špinavej vody je takmer nemožné. Nikto nikde napr. nedvíha telefón. Prečo je tomu tak?
Reklamáciu môže zákazník uplatňovať písomne alebo osobne prostredníctvom reklamačného formulára na každom Zákazníckom centre alebo môže reklamáciu zaslať poštou na adresu spoločnosti ZsVS, a,s, alebo akéhokoľvek z jej odštepných závodov. Podať reklamáciu telefonicky nie je možné.
6. Zopakujte prosím čitateľom ako správne postupovať pri reklamácii?
V tejto súvislosti upriamujeme pozornosť zákazníkov na platný a účinný Reklamačný poriadok Západoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., ktorý okrem iného ustanovuje rozsah a podmienky zodpovednosti za vady dodávok vody z verejného vodovodu, spôsob, postup, miesto a lehotu ich uplatnenia, vrátane vyplývajúcich nárokov. Reklamačný poriadok je k dispozícii v každom zákaznickom centre ako aj na internetovej stránke spoločnosti: www.zsvs.sk/zakaznici/reklamacny-poriadok/.
7. Je veľmi častý názor zo strany občanov, aby ZsVS, a.s., znížila cenu za dodávku vody, nakoľko je nekvalitná a za nekvalitný tovar sa nie sú ochotní platiť plnú sumu.
Spoločnosť sa otázkou možného percentuálneho zníženia ceny vodného a stočného v minulosti zaoberala, ale návrh člena predstavenstva Ing. Tomčányiho nebol akceptovaný.
- Margita Lukáčová -
---
( aby boli informácie ucelené, niekoľko otázok bolo zaslaných aj RÚVZ GA. Odpovede na otázky sú v samostatnom článku http://www.seredonline.sk/clanky/ruvz-k-teme-zakalena-voda-v-seredi/ )
Komentáre k článku:
UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.