Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Miloš Majko

Označenie inzercie

  Dnes je 9. 11. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia Nahorny Karabach
Označenie inzercie
Expedicia 100. vyrocie VOSR Petrohrad
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedícia Moldavsko - Podnestersko - Ukrajina   2015
Označenie inzercie
Obcan rozhodni -MAJKO
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
ŠKOLA DEMOKRACIE
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Historické fotografie
Sereď
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
Linky
Videá

Dunajská cyklocesta III.

Ivan SklenárDátum09. 07. 2011 21:30:19TémaCestovanie
19

 

Odhliadnuc od predchádzajúceho príspevku, ktorý mal trochu iný charakter než cestopisný, chcem sa v tomto príspevku zmieniť o zvyšnom úseku cesty. Medzi Lincom a Viedňou za pozornosť stojí navštíviť benediktínsky kláštor z 18. storočia v Melku. Mesto leží na pravom brehu Dunaja a vedie ku nemu aj cyklocesta R1. Je tam skoncentrovaná baroková krása a kultúra tej doby. Knižnica so 16 tis. zväzkami výhradne v latinskom alebo gréckom jazyku, chrám, ktorého kupola je kópiou chrámu sv. Petra v Ríme, elegantné záhrady a navyše pekný výhľad na okolie. Niet sa čo diviť, že od rána je parkovisko plné vozidiel každého druhu od prichádzajúcich návštevníkov aj zo vzdialenejších kútov EU..Aj tu na parkovisku pamätali na cykloturistov, kde okrem parkovania bicyklov sa dá uložiť aj batožina v uzamykateľných skrinkách. Asi 25 km za Melkom je ďalšie mesto, Krems. Je to takpovediac, vstupná brána do vinohradnícko- ovocinárskeho kraja. Okrem početných viníc, je na oboch brehoch Dunaja veľa ovocných sadov zameraných najmä na jablone a marhule. V týchto dňoch je jedálníček v miestnych Gasthof-och spestrený o marhuľové knedlíky. Dokonca na niektorých miestach avizujú tzv. „Knödlfest“.  Neďaleko od Melku sa na pravom brehu Dunaja nachádza malé mestečko Pöchlarn, rodisko v Európe  známeho rakúskeho maliara, popredného predstaviteľa expresionizmu, Oskara Kokoshku (1886-1980). V rodnej obci, neďaleko  Dunajskej cyklocesty, má zriadené múzeum tzv. „Kokoshka Haus“ (denne 10:00 až 17:30). Asi 60 km pred Viedňou sa nachádza obec Zwentendorf. Preslávila sa tým že tam postavili jadrovú elektráreň s inštalovaným výkonom 730 MW, ktorú ale nikdy neuviedli do prevádzky. Postaralo sa o to ľudové referendum, vykonané počas vlády kancelára Bruno Kraisky, ktoré bolo spojené aj s jeho ďalším vládnutím. Vďaka výsledku hlasovania v pomere počtu hlasov  50,47 : 49,53 % zostal kancelár vo svojom kresle. Rozhodlo o tom necelých 20 tis. hlasov. Celý komplex budov stojí na pôvodnom mieste. Dnes je tam niekoľko fotovoltaických panelov (viď obr.) s celkovým inštalovaným výkonom 38 kW !! ( čo predstavuje 0,0052% z inštalovaného výkonu postavenej elektrárne). Na budove je panel (viď foto) ktorý hrdo hlása, že bolo vyrobených (v čase keď som tade prechádzal) 382 730 kWh el. energie. Nevedno však, za akú dobu. domnievam sa, že od začiatku. Je to množstvo energie, ktoré vyrobí v J.Bohuniciach jedna zo štyroch turbín za 92 min. Z ďalšieho obr. vidno, že je zverejňovaný aj okamžitý výkon zdroja čistej energie. Ten sa v priebehu tých niekoľko minút, čo som sa tam zdržoval, pohyboval v rozmedzí 28,1- 28,3 kW (74% z inštalovaného maxima). Z plavby po Dunaji majú peknú „radosť“ asi mnohí lodiari. kým sa preplavia po celom rakúskom úseku Dunaja, musia prekonať prekážku v podobe 12 plavebných komôr na hydroelektrárňach. Dobre si pamätám, koľko humbuku bolo okolo výstavby jednej hydroelektrárne v Gabčíkove. Cyklocesta za Viedňou sa zmení z R1 na EU6, čo napovedá, že bola vybudovaná z prostriedkov EU. Treba povedať, že na rozdiel predchádzajúcich 326 km nad Viedňou, je tých zvyšných asi 85 km po BA absolútne nezáživných, navyše s nie tak kvalitným povrchom, ako tomu je po Viedeň....Tento úsek neodporúčam prejsť na bicykli nikomu, okrem tých, čo chcú silou mocou absolvovať trasu celú. Na spomínanom úseku je JEDNA  JEDINÁ možnosť zastaviť sa v kiosku a občerstviť sa nápojom, nehovoriac o tom, že niet sa kam uchýliť pred napr. blížiacou sa búrkou. Moja púť, práve zo spomínaného dôvodu, skončila na žel stanici v príhraničnom Marchegu. Tam mi počítadlo ukazovalo prejdených 431 km. Zopár tech. informácií pre tých, ktorí zamýšľajú absolvovať túto cyklotrasu:

Vzdialenosť Passau - Viedeň je 326 km, s celkovým spádom  256 výškových metrov ( 78 cm/1 km).  Najmä v hornom úseku je niekoľko možností prejsť zo strany na stranu pomocou kompy alebo prievozníka na motor. člne. Priemerná cena je asi 2,50 €/osoba. Priemerná cena za noc v penzióne aj s „frištukom“ je 25 €/osoba. Po celej trase (až po Viedeň) je dostatok ubytovacích kapacít bez potreby predchádzajúcej rezervácie. Do Passau premáva cyklovlak z Viedeň Franz Josef Bhf (22 €/os. + 5€/bike, len TAM). Dá sa aj s IC z Wie West Bhf, s prestupom v Linci. Cena spiatočného lístka z BA do Passau aj s bicyklom (na ktorý sa vzťahuje lístok len TAM) je 49,40 €. Všetko najkrajšie z prírodnej scenérie sa dá vidieť medzi Passau až Linz-om. Je výhodnejšie sa vydať na cestu z Passau po ľavej strane a až po 25-30 km prejsť na pravú.

Toť asi všetko. Teraz už len skupinku 2 až 4 ľudí s približne rovnakou výkonnosťou, vymazať pochybnosti o sebe či to zvládnem a IDE SA!!


Fotogaléria k článku:

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

Zobraziť všetky fotografie
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár


Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
Mladi reporteri
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
Foto Atelier Majko
Označenie inzercie
Reporter24.sk - Slovenský spravodajský portál - internetová televízia
Označenie inzercie
Považie On Line
Označenie inzercie
Transparentná samospráva
Označenie inzercie
BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Bratislava nahlas
Označenie inzercie
Sered On Line
Označenie inzercie
Ján Budaj
Označenie inzercie
INFOSLOBODA
Označenie inzercie
Bratislava Live
Označenie inzercie
Orava-Kysuce
Označenie inzercie
CYKLOCESTOVANIE
Označenie inzercie
Novohrad a Podpolanie
Označenie inzercie
Policia On Line
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie

Milos Majko

Create Your Badge
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Cestovanie 1B
Označenie inzercie
Bottom panel

© majko.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na majko.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign

BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Obcan rozhodni
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie